lørdag 21. februar 2009

Så var årets første hytte"helg" over...

Vi gledet oss over solstreif forrige helg, og drømte om vår på hytta denne helga. Etter hvert som vær og værmelding i løpet av uka ga oss tydelig beskjed om at våren ennå er laaaaangt unna, slo vi det fra oss.
Men vi hadde behov for å se til bekken og for å sjekke at alt sto bra til der ute, og i morges var det tegn til lys bak alt det grå. Vi pakka det mest nødvendige i sekken og dro - det kunne jo bli bra! Jeg kjente gleden og forventningen om en vårdag på hytta boble i meg da vi kjørte utover i sludd og regn. Da vi kom fram i 11-tida etter å ha kjørt på "vaskebrettveier", vassa vi ned til hytta i 30 cm vasstrukken snø, vi peila oss inn på der vi trodde stien og brua var, snubla ned der vi visste det var ei trapp under alt det hvite, og låste oss inn.

Hytta er bare GOD. Men ute var det 3 grader, og inne var det 10. Propanovn og vedfyring skapte relativt raskt god stemning inne, men ute blåste og regnet det...

Vi lot kaffetrakteren gjøre jobben sin mens vi måkte snø ved inngangsparti /trapp/bru og til uthuset (og jeg som hadde sett for meg at jeg skulle dele Telekia i helga, da!) - vi ble både gjennomvåte, svette OG frosne. Og bekken kunne vi ikke gjøre noe med - den var snødd igjen!

Utpå ettermiddagen innså vi det: vi har ei SOMMERhytte! Fergene går heldigvis jevnt og trutt, og i kveld har vi sett på Grand Prix og nytt lasagne og rødvin (og hjemme har vi bad med dusj og varme i gulvet) ...

Men vi VET vi skal få gode dager i paradiset vårt igjen - om noen uker eller et par måneder!

2 kommentarer: