mandag 9. februar 2009

Staudebed ved terrassen

Jeg anla ikke staudebed ved terrassen - vi lot terrassen ende der de gamle staudene sto!

Her er storkrage og dagliljer som sto der fra før, sammen med nyplanta lavendel, fredløs og storhjelm fra hagen hjemme - og terrassen har ikke fått rekkeverk ennå...

Våren etter fant jeg ut at det var plass til litt mer (det er bare å grave, det!):



Litt senere samme sommer, staudene vokser seg til:





Siden disse bildene ble tatt har staudene vokst seg store og blitt delt flere ganger. Clematis vokser opp langs terrasserekkverket, og gjertdesolhatt dekker kanten ytterst til høyre.
Grana er fjernet (det er en egen historie, jeg tror jeg kommer tilbake til den!).
Planen er å ta bilder fra dette staudepartiet i vår/sommer/høst, og så legge dem ut etter hvert.

2 kommentarer:

  1. Jeg er litt treg, men nå fant jeg bloggen din etter innlegget på Hagegal. Så fint at du har lagt inn innlegg fra dagboka om starten av prosjektet. Her vil jeg følge med!

    SvarSlett
  2. Så mye dere har fått gjort på hytta! Det er lurt å ta bilder av det en gjør, og se på forandringen etter hvert.

    SvarSlett